همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.


انتشار عکس های مزار شهدا، گلزار شهدای سراسر کشور

سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴

انتشار عکس های مزار شهدا، گلزار شهدای سراسر کشور

انتشار اینترنتی عکس های مزار شهدا و گلزار شهدای سراسر کشور به تفکیک استان و سیستم مدیریت محتوای ایثار cms توسط پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه و در سایت گلزار شهدا انجام گردیده است و در حال مراحل تکمیلی است.

پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه اولین پایگاه اینترنتی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است  که حدود چهارده سال پیش راه اندازی گردید و یکی از کارهای اصلی خود را با عکسبرداری از سنگ مزار شهدای سراسر کشور شروع نموده و سپس سامانه جست و جوی مزار شهدا را راه اندازی نمود.

از دیگر کارهای مهم و لازم ، راه اندازی "دانشنامه شهدا و ایثارگران جمهوری اسلامی ایران" است که توسط پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه راه اندازی شد و این یکی از کارهایی بود که متاسفانه توسط مسئولین بنیاد شهید به فراموشی و تعلل و غفلت سپرده شده بود.

در ادامه کار سایت گلزار شهدا که از زیر مجموعه های دانشنامه شهدا و شفیق فکه است اقدام به معرفی گلزارهای شهدای سراسر کشور و ارائه آدرس آنها و ثبت گلزار شهدای سراسر کشور در نقشه گوگل( گوگل مپ) نمود که هم اکنون نیز ادامه دارد و همراه با کارهای دیگر تحت عنوان "شبکه ایثار" در حال انجام است که در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

و اما روی سخنم با مسئولین محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است که گویا چندی است که متوجه شده اند که در اینترنت کم کاری داشته اند و از قافله عقب مانده اند و حالا می خواهند با مصاحبه های آتشین و کلمات ناقص و نامفهوم جبران مافات نمایند. لذا مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران چند وقتی است اقدام به مصاحبه های پی در پی نموده و جالب است که وعده اقدام طرح ها و کارهایی را می دهند که سال ها پیش توسط پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه انجام گرفته و راه اندازی شده است و مورد استقبال وسیع کاربران گرامی قرار دارد و از جایگاه مطلوبی برخوردار است حال چرا بعضی مسئولین محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران که حتی به خود زحمت بردن نام کامل گلزار شهدا را هم نمی دهند و از واژه نامفهوم و خلاصه شده! گلزار!!!؟؟؟ استفاده می کنند، اصرار بر انجام اینکارها را دارند و مدام مصاحبه می کنند معلوم نیست.

نکته مهمی که در روانشناسی کلامی و نوشتاری این مصاحبه کنندگان و مدعیان مشهود است شناخت آنان از طرح ها و کارهای انجام شده در اینترنت توسط پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه است و تصمیمات و ادعای آنان شباهت بسیار زیادی به کارهایی دارد که سال ها پیش در اینترنت و در سایت ها و دامنه های متناسب با موضوع توسط پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه صورت گرفته است و حال گویا موجب بیداری بعضی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران گردیده و فقط با ادعا و انحراف افکار عمومی در صدد نشان دادن خود هستند.

بعضی ها مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در اکثر مواردنسبت به خدمت به جامعه ایثارگران کم فروشی کرده اند و این معضل حتی به نام مقدس گلزار شهدا نیز سرایت کرده و بعضی از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از ادبیات ناقص استفاده می کنند و با ذکر کلمه گلزار!؟ وعده ساماندهی مزار شهدا و ... را می دهند.  این در حالی است که اکثر ایثارگران و خانواده های آنان با مشکلات درگیر هستند و در مراجعه به بنیاد با انواع توجیهات و ذکر جمله بودجه نداریم مواجه می شوند و....  . 

از این مقوله می گذریم و به راه خود ادامه می هیم و بزودی خبرهای خوبی از ارسال اطلاعات و محتوای ایثار و شهادت خواهید شنید اما به آقای محمد اسفندیاری رئیس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر جشنواره عکس قاب سرخ عرض می نمایم که یا شما از اینترنت و کارهای انجام شده خبر ندارید که این خود ظلمی است بزرگ و یا آشنایی دارید و نسبت به آنچه که در اینترنت در رابطه با دفاع مقدس و شهدا انجام شده است، احساس جا ماندن می کنید و می خواهید با چند عکس مسابقه ای و جشنواره ای وارد عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شوید و معلوم نیست که تا بحال کجا تشریف داشته اید و چه می کرده اید؟.

آقای اسفندیاری با چند عکس گرفته شده توسط زائران معزز و گرامی شهدا که صادقانه گرفته شده است و در اختیار شما قرار داده اند که نمی شود اینترنت را تسخیر کرد و خدا کند که جشنواره قاب سرخ این عزیزان را مورد استفاده ابزاری قرار نداده باشد اما آیا می شود بفرمایید که چرا اینقدر کلمات و ادعاهای شما آشنا می باشد و این احساس در بنده وجود دارد که سال ها است که با این واژه ها سر و کار دارم و زندگی می کنم و در همین مسیر اقدامات قابل توجهی هم شده است که علیرغم گستردگی هنوز هم به پایان نرسیده است.

آقای محمد اسفندیاری رئیس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر جشنواره عکس قاب سرخ براستی شما چقدر شفیق فکه را می شناسید؟ بنده برای شما نگران هستم و فکر می کنم هم در این دنیا و هم در آن دنیا مورد سئوال شفیق فکه قرار بگیرید و پاسخ قانع کننده ای هم نداشته باشید. لطفا مواظب باشید که هدف شما خدشه دار نگردد و شیطان به حیطه آن نزدیک نشود.

.............

نکته مهم:

در آخرین لحظاتی که به پایان نوشتن مطلب نزدیک می شدم با روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران تماس گرفتم و اتفاقا خود حاج آقا اسفندیاری گوشی را برداشت و بیش از نیم ساعت با ایشان صحبت کردم و ایشان در کمال بزرگواری و ادب حرف های بنده را شنید و انتقاد اینجانب را پذیرفت. بنده تصمیم گرفتم که دیگر این نامه را منتشر نکنم ولی ایشان تاکید داشتند و مکررا امر فرمودند که حتما ارسال نمایم لذا به امر ایشان مطلب فوق ارسال گردید.

در پایان به دلیل حفظ امانتداری و معرفی عزیزان زحمتکش، اعلام می دارم که آقای محمد اصفهانی  سال هاست که عکاس و تصویربردار پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه در سایت گلزار شهدا می باشد و سنگ مزار شهدا را عکسبرداری می نماید و از سرمایه های ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

 

 

محمد اصفهانی عکاس شفیق فکه، شبکه ایثار

 

آقای محمد اصفهانی عکاس پرتوان و فعال پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه و سایت گلزار شهدا که چندین سال است به صورت داوطلبانه اقدام به عکسبرداری از سنگ مزار شهدا نموده است. شما می توانید حاصل زحمات ایشان را در اینجا  ملاحظه فرمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت گلزار شهدا متعلق به «پايگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فكه» می باشد.
عضویت در خبرنامه

پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه، شبکه ایثار به منظور زنده نگه داشتن ارزشها و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت راه اندازی شده است و به هیچ نهاد، گروه و سازمان وابسته نیست و به صورت کاملا خصوصی اداره می شود.