همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.


حاج محمد شاطری به فرزند شهیدش پیوست

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴


پدر سردار جهان‌وطن ایران آسمانی شد
حاج محمد شاطری، پدر بزرگوار شهید حسن شاطری، سردار جهان‌وطن ایران آسمانی شد.


 

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حاج محمد شاطری پدر گران‌قدر سردار شاطری پس از مدت‌ها تحمل بیماری ریوی در تهران از دنیا رفت و به فرزند شهیدش پیوست.

براساس اعلامیه منتشرشده، آیین تشییع پیکر حاج محمد شاطری ساعت 17 روز شنبه، دوم خردادماه از مسجد زینبیه واقع در میدان حافظ سمنان به‌سوی امامزاده یحیی (ع) برگزار و پیکر وی در آستانه مقدس این امامزاده خاک‌سپاری می‌شود.
آیین سوم پدر شهید شاطری روز یکشنبه، سوم خرداد از ساعت 17 تا 18 و 30 دقیقه در حسینیه اعظم امامزاده یحیی (ع) سمنان و مراسم هفتم درگذشت وی نیز روز پنجشنبه، هفتم خرداد در همان ساعت و مکان برگزار می‌شود.
حاج محمد شاطری مدت‌ها در دوران دفاع مقدس در جنگ با دشمن بعثی در جبهه غرب کشور با سه پسر خویش از جمله شهید حاج حسن شاطری هم‌رزم بود و هم‌زمان چهار نفر از خانواده حاج محمد شاطری در دفاع از کیان اسلام و نظام جمهوری اسلامی به کشور خدمت می‌کردند.
سردار شهید حسن شاطری فرزند برومند مرحوم حاج محمد شاطری در دوران دفاع مقدس در حوزه مهندسی جنگ، جاده‌سازی و راه‌سازی مناطق جنگی فعالیت داشت و با پایان یافتن جنگ در بازسازی کردستان و افغانستان به فعالیت پرداخت.
شهید حسن شاطری پس از جنگ 33 روزه، مسئول بازسازی جنوب لبنان شد و از جمله اقدامات وی می‌توان به بازسازی کلیساهای جنوب لبنان و بازسازی و تعمیر راه‌ها و پل‌ها و نیز ساخت مسجد قدس در مرز رژیم صهیونیستی و لبنان اشاره کرد.
شهید حسن شاطری بهمن سال 1391 در مسیر دمشق به بیروت و در جریان رسیدگی به کارهای ستاد بازسازی، به دست مزدوران صهیونیستی به شهادت رسید و در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت گلزار شهدا متعلق به «پايگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فكه» می باشد.
عضویت در خبرنامه

پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه، شبکه ایثار به منظور زنده نگه داشتن ارزشها و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت راه اندازی شده است و به هیچ نهاد، گروه و سازمان وابسته نیست و به صورت کاملا خصوصی اداره می شود.